Recept; Nudlar !

Ja, jag skulle ju såklart vilja ha mer följare, så glöm inte att följa min blogg ! :D
Men tillbaks till nudlar :D En av mina favorit maträtter att äta till lunch/middag är nudlar blandat med grönsaker !
Här är ett recept på detta.
De nudlar jag brukar använda är Demae Ramen biffsmak. Världens godaste !
Till en person:
1 Nudelpåse
5 dl Vatten
1 Morot
3 små broccoli 2 fjärdedels stor broccoli
½ Paprika
Kryddorna i påsen elr egenblandad
Häll 5 dl vatten i en kastrull som du sätter på full värme. Medan du väntar hackar du grönsakerna, moroten först och sedan de andra. När moroten är klar lägger du ner bitarna i kastrullen innan nudlarna (för morötter tar längre tid på sig att bli kokta). När det börjar bubbla lägger du ned nudlarna och de andra grönsakerna. Du rör runt och väntar tills nudlarna separerar sig. När nudlarna ser aningens kletiga ut, är dom klara. Då häller du ner kryddpåsen som låg i din förpacking eller din egna blandning. Sedan är du klar och då bort kastrullen från plattan och det är redo att serveras.
Glöm inte ätpinnarna eller sojasåsen ! :D


Ät gott !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0