Jag är en lögnare :3

Jag ljög, det förra inlägget var inte mitt sista, det här kanske blir mitt sista... Kaanske ^^
Jag tänkte tipsa om en serie som ni kan titta på. En japansk tv-serie. Den heter: 1 litre of tears eller 1 rittoru no namida, som den heter på japanska.
Filmen handlar om en tjej som får en hemsk sjukdom som gör så att hon tappar balansen och i slutändan inte kan gå. Under vägen blir hon kär, men kommer de kunna vara tillsammans?
Berättelsen är från början sann.
Det är det hemskaste av allt. Dagboken hon skrev i innan hon dog finns översatt till flera språk.
Filmen är så sorglig. Den öppnar verkligen sinnena. -.-
Om du vill få lite annan syn på livet och sjukdomar så rekommenderar jag den starkt ! :3
Här kan du se den gratis, och med engelsk text.
http://www.youtube.com/watch?v=a5jmi7Gol-E
Räkna med många tårar :'(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0